9 Mayıs 2008 Cuma

A N N E L E R G Ü N Ü


Anne...
Fedakârlığın, merhametin, muhabbetin adı. Anne, çilenin,cefanın, acının timsali... Anne, aynı zamanda rahmete, mağfirete ve ordan öte de cennete giden yolun teşrifatçısı, şefaatçisi...
Anne ki, ayaklarının altında bir cennet serili. Oraya girmek için o ayakları öpmek, o ayakların ayağının tozu olmak, üzerinde geçtiği yolu olmak bile ne kadar ucuzdur.




Ammmaaaaa anne de anne olacak haaa. Annelik şerefini, faziletini, iffetini ve hakkını yerine getirecek.
Bütün anneleri tenzih ederek söylüyorum, ahlâksızlığı yaygınlaştıran, başkalarının eğlence ve istismar aracı haline gelen, Hak'kın hatırını hoş tutmayan, çocuğuna kötü örnek olan, ahiretini dünyasına feda eden anneler için de aynı şeyi söylemek mümkün değildir. Ölçümüz, Cenab-ı Hak'kın rızasını kazanacak yolda olmak ölçüsüdür. "Hak'kın hatırı âlidir, hiçbir hatıra feda edilmez" hakikatidir. Son şablon ise, "Hak'ka itaat olmayan yerde mahlukata itaat edilmez."





Tekrar söylüyorum, bizim annelerimiz böyle süfli hallerden uzaktır.Onları tenzih ediyorum. Bizim annelerimiz, ayağının alltında cennet olan annelerdir. Onlar vatan, millet ve din için mehmedçik yetiştiren, onları hak yolunda kurban eden fedakârlardır.












Özellikle şehid annelerini kendi annemiz kabul ediyor, bizden küçük de olsalar ellerinden öpüyoruz. Onların acısını da, gururunu da paylaşmak istiyoruz.
Anneler gününüz kutlu olsun diyor, çocuklarımızın annelerini de sevgi ve saygı ile bir kez daha tebrik ediyorum.
Allah bütün anneleri evlatlarına ve eşlerine bağışlasın......Özellikle evlât acısı göstermesin....

Şimdi bir anne şiiri

ANNEM OLSAYDI


Annem olsaydı hiç kimse, yetim demezdi bana

Arkamdan acıyarak bakmazlardı kadınlar

Annem olsaydı, ben de koşardım kollarına,

Ruhuma korku hüzün, veremezdi akşamlar


Annem olsaydı hiçbir dert üzemezdi gönlümü,

Her mevsim gül açardı, kalbimin bahçesinde.

Güneş gibi ısıtırdı yüreğimi kış günü,

Hep teselli bulurdum “yavrum” diyen sesinde


Annem olsaydı kalkar oynardı düğünümde,

Saygı ile öperdim yumuşacık elini,

Ne kadar sevinirdi benim mutlu günümde,

Eve adım atınca anneciğimin gelini.

Hiç yorum yok: